Site Logotype

Face sculpting - mini

Face sculpting “Mini-lyft”.
I Face Sculpting mini paketet ingår: 4 ml filler och 1 områden botox för 10.900 kr (ordinarie pris 13.900 kr).

Vi erbjuder ett behandlingspaket för den som vill ha ett icke-kirurgiskt ”mini-lyft” av ansiktet, dvs kombinationsbehandling av fler områden fillers med eller utan botox.

Med åren förlorar ansiktet volym, huden blir tunnare och mer slapp vilket resulterar i mer hängiga partier nedtill. Här arbetar vi med hela ansiktet för att återskapa volym och framhäva/återbygga drag och markera konturer. Vi rekommenderar våra ”face sculpting” paket när enstaka behandlingsområden inte är tillräckliga för önskat helhetsintryck och vi vill arbeta med fler områden.

Behandlingen föregås av en konsultation där du tillsammans med vår läkare går igenom dina önskemål, förväntningar och förutsättningar för att landa i rekommenderade behandlingar. Behandlingarna innefattar vanligtvis behandling och profilbalansering av läppar, nasolabialveck, kindben, käklinjer, haka, tear trough, rynkor och fina linjer.

Vi erbjuder behandlingspaketen ”face sculpting mini”, ”face sculpting medium” och ”face sculpting large”.

Behandlingen föregås av en konsultation där du får information om behandlingen, kostnad, potentiella risker/biverkningar mm. Undvik blodförtunnande läkemedel t.ex. Acetylsalicylsyra (Aspirin, Albyl, Magnecyl mm) och inflammationsdämpande läkemedel (Ipren, Voltaren, Diklofenak, Pronaxen) 2 veckor innan behandlingen. Det är viktigt att du är frisk och inte har lokala inflammationer/hudutslag i behandlingsområdet. Du får heller inte vara gravid eller ammande, ha opererat eller skadat nacke, huvud eller bröstkorg eller snart genomgå operation.

▸ Undvik att röra det behandlade området under de första 12 timmarna
▸ Undvik överdrivet minspel under de första 12 timmarna
▸ Drick inte alkohol under det första 12 timmarna
▸ Använd inte makeup under de första 12 timmarna
▸ Undvik fysisk aktivitet som träning under 24 timmar
▸ Sov med huvudet högt och undvik att sova på det injicerade området dagarna efter behandlingen
▸ Undvik UV-strålar från sol och solarium och bastubad under de första två veckorna
▸ Pga. risk för komplikationer rekommenderas att undvika resor den närmaste tiden

Kom ihåg att du först måste boka en konsultation om du inte besökt oss inom 6 månader.

I Face Sculpting mini paketet ingår: 4 ml filler och 1 områden botox

Tidsåtgång